မနက္ျဖန္ကို ပိုလွေစမယ့္ နည္းလမ္း ၇ သြယ္


မနက္ျဖန္ကို ပိုလွေစမယ့္ နည္းလမ္း ၇ သြယ္

+++++++++++++++++++++++++
ဒီေန႔မွာ ကံေတြ မေကာင္းေပမယ့္၊ မနက္ျဖန္ကို ယူသြားစရာမလုိပါဘူး။ ဒီမွာ မနက္ျဖန္တုိင္းကို ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းတဲ့ေန႔ေတြျဖစ္ေစဖို႔ နည္းလမ္း (၇) သြယ္ကို ဒီမွာ မွ်ေဝေပးခ်င္ပါတယ္။
တစ္ခ်ိဳ႕ေန႔ေတြဟာ ကံမေကာင္းတာမ်ိဳးႀကံဳရတတ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း အမွန္တရားတစ္ခုပါပဲ ဘယ္ေလာက္ပဲ လုပ္လုပ္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပိုက္ဆံရွိရွိ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ အဆက္အသြယ္ေကာင္းေကာင္း အဲဒါမ်ိဳးေတာ့ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ တစ္ေန႔ကုန္သြားတဲ့အထိ ကံမေကာင္းျခင္းေတြ အဆင္မေျပျခင္းေတြကို မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ဘဲ ကုန္ဆံုးသြားတာမ်ိဳးလည္း ႀကံဳရတတ္ပါတယ္။ အတိတ္ကို ျပန္ေျပာင္းလို႔ မရေတာ့ပါဘူး … ဒါေပမယ့္ လက္ရွိအေျခအေနကို ေတာ့ စီမံခန္႔ခြဲဖို႔ ႀကိဳးစားလို႔ရပါတယ္ … ဒါေပမယ့္ မေန႔က အဆင္မေျပမႈေတြ၊ ကံမေကာင္းမႈေတြဟာ မနက္ျဖန္အထိ ပါလာမယ္လို႔ တင္ေနရင္ေတာ့ မွားယြင္းေနပါၿပီ။
တကယ္လို႔ ဒီေန႔ဟာ အဆင္မေျပဘူးဆိုရင္ မနက္ျဖန္ကို ကံေကာင္းျခင္းေတြနဲ႔ ေကာင္းေသာေန႔ေတြ ျဖစ္လာမယ္လို႔ ယံုၾကည့္လိုက္ပါ။ ကဲေျပာေနရင္ ၾကပါတယ္ … အစမွာေျပာခဲ့တဲ့ နည္းလမ္း (၇) ခ်က္က ဘာေတြ ျဖစ္မလဲ စလိုက္ရေအာင္ပါ …
၁။ ကိုယ့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာကို သိပါေစ
------------------------------------
တစ္ေန႔ကို ၁၅ မိနစ္၊ မိနစ္ - ၂၀ ေလာက္ေတာ့ လုပ္ေ္နတဲ့ အလုပ္ေတြကို ရပ္ၿပီး ခဏ နားလိုက္ပါ။ ကိုယ့္ကိုပိတ္ပင္တားဆီးထားတဲ့ အေတြး၊ အလုပ္ေတြ၊ စိတ္ပ်ံ့လြင့္မႈေတြကို ဖယ္ရွားလိုက္ပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ဒီေန႔ကံမေကာင္းဘူး၊ ဘာလုပ္လုပ္အဆင္မေျပဘူး ဆုိတဲ့ အေတြးမ်ိဳးကို မဝင္ပါေစနဲ႔။ အဆင္မေျပတာေတြကို ေတြးမယ့္အစား အဆင္ေျပတာေတြကို ေတြးပါ … အဆင္ေျပမယ့္ အရာေတြကို ေတြးပါ။ တစ္ခုခု အဆင္ေျပတုိင္းမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အသိအမွတ္ျပဳပါ၊ မွားတဲ့အရာေတြကိုလည္း သံုးသပ္ပါ။ မနက္ျဖန္ကို ပိုေကာင္းေအာင္ ဘာလုပ္မလဲ စဥ္းစားပါ … ။ ဒီေန႔လုပ္တဲ့အထဲက ေကာင္းတဲ့အရာေတြကို ဘာေတြဆက္လုပ္မလဲ ဆိုတာလည္း စဥ္းစားပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕တစ္ေန႔တာ လုပ္ငန္းကိစၥ အဝဝမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဆုေပး၊ ဒဏ္ေပး စနစ္ ကို က်င့္သံုးထားပါ … မနက္ျဖန္အတြက္ ပိုေကာင္းေအာင္ လုပ္လာႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
၂။ တရားထိုင္ပါ
-----------------
စိတ္ပ်ံ႕လြင့္မႈေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ဖို႔ တရားထုိင္ပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္မႈေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရံုသာမက ကိုယ့္အေပၚမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ မေကာင္းတဲ့ အေတြးေတြကိုလည္း ဖယ္ရွားေပးႏုိင္ပါတယ္ … ။ ကိုယ့္စိတ္ထဲကို မေကာင္းတဲ့ အေတြးေတြ ဝင္လာတုိင္း သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ ေမာင္းထုတ္လိုက္ပါ ။ တရားထုိင္တဲ့ အေလ့အထ မရွိရင္ေတာ့ စိတ္တည္ၿငိမ္ေအာင္ နည္းနည္းေတာ့ အခ်ိန္ေပးေလ့က်င့္ရပါလိမ့္မယ္ … ဒါေပမယ့္ တရားထိုုင္ျခင္းက ရတဲ့ စိတ္ပိုင္း ရုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာ အက်ိဳးေက်းဇူးကေတာ့ အံ့မခန္းပါပဲ ။ တရားထိုင္းျခင္းေၾကာင့္ ပိုေကာင္းတဲ့ အေတြးေတြ … ပိုၿပီးေတာ့ ၾကည္လင္တဲ့ စိတ္ေတြ … ရလာမွာျဖစ္သလို အနည္းဆံုးေတာ့ မနက္ျဖန္အတြက္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ နည္းနည္းနဲ႔ အဆင္ေျပေစပါလိမ့္မယ္။
၃။ ေလက်င့္ခန္းလုပ္ၿပီး အဟာရမွ်တေအာင္ စားသံုးပါ
------------------------------------------------------------
စိတ္ခ်မ္းသာတဲ့ ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္ေစဖို႔ ကိုယ္က်န္းမာေနဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ က်န္းမာေရးအတြက္ အဟာရမွ်တတဲ့ အစားအေသာက္ေတြ … အသားဓါတ္၊ ကစီဓါတ္ နဲ႔ အဆီဓါတ္ေတြကို မွ်တေအာင္ စားသံုးပါ … အသားဓါတ္ပါတဲ့ အသား/ငါးအမ်ိဳး ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ကစီဓါတ္ပါတဲ့ ဆန္အပါအဝင္ ေျပာင္းဆန္ အစရွိသျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ ေန႔စဥ္ အစားအစာေတြမွာ Balance Diet ျဖစ္ေအာင္ စားေသာက္ပါ။ အသီးအႏွံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြကိုယ္လည္း ေန႔စဥ္ စားသံုးပါ။ က်န္းမာေရးေကာင္းၿပီး ရႊင္လန္းတက္ၾကြေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ မနက္ျဖန္တိုင္းကို လန္းလန္းဆန္းဆန္းနဲ႔ စတင္ႏုိင္မွာပါ။ ညေနခင္းတုိင္းမွာ ကိုယ္ကာယ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခုခု လုပ္တာဟာလည္း စိတ္ဖိစီးမႈ ေလ်ာ့က်ေစရံုသာမက က်န္းမာေရးေကာင္းၿပီး ကာယစြမ္းအားေတြ တိုးတက္ေစပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အိပ္လို႔လည္းေကာင္းတဲ့ အတြက္ ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ခင္းမွာ အိပ္ေရးဝဝနဲ႔ လန္းလန္းဆန္းဆန္း ႏုိးထႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
၄။ ဦးစားေပးလုပ္ငန္းမ်ား သတ္မွတ္ပါ
-----------------------------------------
ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ အရာေတြကို အဆင္ေျပေစဖို႔ အလုပ္မွာ စိတ္ႏွစ္ထားပါ။ ဘာမွ လုပ္စရာေထြေထြထူးထူး မရွိဘူးဆုိရင္ေတာင္ မနက္ျဖန္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြကို ဦးစားေပး သတ္မွတ္ထားပါ။ လုပ္ကိုလုပ္ရမယ့္အရာေတြ … လုပ္မယ္လို႔ရည္ရြယ္ထားတာေတြ … လုပ္သင့္တယ္ ထင္တာေတြ အားလံုးကို စာရင္္းလုပ္ထားပါ။ အဲဒီလို စာရင္းလုပ္ၿပီးၿပီဆိုရင္ ဘာကို အရင္လုပ္ရမလဲ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ဘယ္လို လုုပ္မလဲ ဆိုတာကို ဆက္ၿပီး သတ္မွတ္ပါ။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျဖစ္လာႏုိင္တဲ့ အေရးေပၚကိစၥေတြအတြက္ေတာ့ အခ်ိန္္နည္းနည္း ခ်န္ထားပါ။

၅။ အပူအပင္ကင္းပါေစ
--------------------------
ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ေတြက စိတ္ဖိစီးမႈကင္းေဝၿပီး ေတာ့ သက္သာရာ ရေနဖို႔လိုအပ္ပါတယ္ … ။
အဲလိုမွမဟုတ္ရင္ အခ်ိန္ေတြေပးၿပီးလုပ္ေနေပမယ့္ လုပ္ရင္းနဲ႔ျမဳတ္ၿပီး စိတ္ေတြညစ္လာ ပါလိမ့္မယ္။ အခုအခ်ိန္ကစၿပီး တစ္ေန႔မွာ အနည္းဆံုး ၂-ခ်ိန္ေလာက္ေတာ့ အနားေပးေပးပါ။ ဘယ္လို အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္ အလုပ္ေတြကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ေတာ့ အခ်ိန္ေပးပါ။ မၿပီးမျပတ္တာေတြ မ်ားလာရင္ေတာ့ အဲဒါေတြက ကိုယ့္ကို စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ေပးလာပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ဘာမွ အပူအပင္မရွိဘဲ ေအးေအးေဆးေဆးေလး ေနရတာက တန္ဖိုးရွိပါတယ္ … ။
၆။ အိပ္ရာ ေစာေစာထပါ
---------------------------
မနက္ျဖန္ကို ေစာေစာစီးစီး ႏုိးထႏုိင္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္သလို နာရီကို ႏိႈးစက္ေပးထားပါ။ လိုအပ္တဲ့ အခ်ိန္ထက္ အနည္းဆံုး နာရီဝက္ေလာက္ ႀကိဳထပါ … ဒါမွသာ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ရမွာ ျဖစ္သလို ကားပိတ္တာ စတဲ့ ေလလြင့္ခ်ိန္ေတြ အတြက္လည္း အဆင္ေျပေစပါလိမ့္မယ္ … ဒါ့အျပင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္တတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ ေကာင္းေလးလည္း ဘဝအတြက္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္ … ။ တကယ္လို႔ ၁ နာရီေလာက္တာ ေစာထႏုိင္ရင္ ပိုအဆင္ေျပပါတယ္ …. တရားထိုင္တာ … ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာ … က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညႊတ္တဲ့ မနက္စာကိုပါ အခ်ိန္ရရင္ ကိုယ္တုိင္ လုပ္စားႏုိင္ပါတယ္။ ေစာေစာထဖို႔ ေလ့က်င့္ျခင္းက စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ကင္းေဝးၿပီး မနက္ခင္းရဲ႕ ၾကည္ႏႈးမႈကို ခံစားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
၇။ သာယာတဲ့ေန႔တစ္ေန႔ ျဖစ္ေစဖို႔ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ပါ
------------------------------------------------------
ဒါကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး အေရးႀကီးပါတယ္ … ။ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတဲ့ အခ်က္ေတြအေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္တယ္ … ဘယ္ေလာက္အေတြ႔အႀကံဳရွိတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်ကေတြက ကိုယ့္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ပိုခုိင္မာ ေစပါလိမ့္မယ္။ တကယ္လို႔ ကိုယ္က စိတ္တိုတတ္တယ္ … စိတ္ဆိုးတတ္တယ္ …. ဆိုရင္ သာယာတဲ့ေနေတြျဖစ္ဖို႔ စိတ္ကို ပိုထိန္းရပါတယ္ … ကားပိတ္တယ္ဆိုတာလည္း သဘာဝလို ျဖစ္ေနပါၿပီ … အဲဒီအေပၚမွာ စိတ္အပင္ပန္းခံမယ့္အစား အက်ိဳးရွိတာ တစ္ခုခု ေတြးလိုက္ပါ။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့သီခ်င္းေလးကို နားၾကပ္ေလးနဲ႔ နားေထာင္ေနတာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ … ဒါမွသာ ကိုယ့္စိတ္က နည္းနည္း သက္သာရာ ရပါလိမ့္မယ္ … ။ မနက္ျဖန္တိုင္းမွာ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ေနမယ္ လို႔ ခုခ်ိန္ကစၿပီး စိတ္ပိုင္း ျဖတ္လိုက္ပါ … ။
တိက်တဲ့ အစီအစဥ္ေတြနဲ႔ သေဘာထား မွန္မွန္ကန္ကန္ ေနတတ္ရင္ မနက္ျဖန္တိုင္းဟာ လွပါေနပါလိမ့္မယ္ …
ေမတၱာျဖင့္
ေအာင္ကိုဦး(UMK)
Be the Best !

Credit to Aung Ko U - UMK


ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
Be Positive!
Share on Google Plus

About Myanmar Spirit

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment