လူငယ္ ႏွင့္ စိတ္ဖိစီးမႈ



ယေန႔ေခတ္ ၂၁ ရာစု လူသားေတြဟာ Stress ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ ရင္းႏွီးၾကပါတယ္။ ေန႔စဥ္ အိမ္မွာ၊ လုပ္ငန္းခြင္မွာ၊ လမ္းေပၚမွာ၊ ေနရာတိုင္းမွာလိုလို မိသားစုကိစၥေတြ၊ အလုပ္ကိစၥေတြ၊ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြေၾကာင့္ စိတ္ဖိစီးမႈဆိုတဲ့ Stress ေတြကို ႀကံဳေနၾက ရပါတယ္။ ဘဝမွာ ေအာင္ျမင္တဲ့သူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ Stress ေတြကို ရင္ဆိုင္ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ Stress နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္သေလာက္ ေရးသားလိုက္ပါတယ္။
ႀကိဳက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ Stress ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကံဳေနၾကရပါတယ္။ Stess ဆိုတာ လူတစ္ေယာက္အေပၚမွာ ပိေနတဲ့ စိတ္ပိုင္း/ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖိအားတစ္ခုုပါပဲ။ မည္သည့္ ဘဝေနထိုင္မႈ ပံုစံမ်ိဳးမဆို တနည္းနည္းနဲ႔ေတာ့ ဘဝကို အဆင္ေျပေအာင္၊ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေအာင္ ေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီလို ေနႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ စိတ္ဖိစီးမႈ၊ ေသာက STRESS ေတြ ကင္းရွင္းဖို႔လိုပါတယ္။ ဘာေတြက Stress ေတြျဖစ္ေစႏိုင္လဲ …… ?
လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေတြႀကံဳရတဲ့ စည္းကမ္းတင္းက်ပ္မႈ နဲ႔ ဖိအားေတြ၊ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ဝန္ထမ္းအခ်င္းခ်င္း ဆက္ရတဲ့ အခက္အခဲေတြ၊ လုပ္ငန္း ရာထူးေနရာ/အဆင့္အတန္း အတြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈေတြ၊ ပတ္ဝန္းက်င္က တိုက္ခိုက္မႈေတြ စတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စိတ္ဖိစီးမႈကို ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းေတြပါပဲ။ အလုပ္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ကားပိတ္လို႔ ေနာက္က်တာလည္း Stress တစ္ခုပါပဲ။ အိမ္မွာ ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ်လုပ္ေနရတဲ့ အိမ္မႈ ကိစၥေတြ၊ ေငြေရးေၾကးေရး အဆင္မေျပမႈေတြ၊ မိသားစုေတြက ကိုယ့္ကို နားလည္မေပးတာေတြ၊ မိဘက ခ်ဴပ္ခ်ယ္လြန္းတာေတြ၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေနရတဲ့ အခ်ိန္နည္းတာေတြကလည္း Stress ေတြ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။
နည္းပညာဆိုင္ရာ ပစၥည္းေတြ အဆင္မေျပတာ၊ ဥပမာ- အင္တာနက္ connection က်ေနလို႔ mail ေတြအခ်ိန္မီ မပို႔ႏိုင္တာ၊ Loading တက္ေနတာကိုၾကည့္ေနရတာ၊ ဖုန္းမွာ error တက္တာ၊ ကြန္ျပဴတာ သံုးလို႔ အဆင္မေျပတာ ေတြကလည္း စိတ္ကို Stress ေတြေပးပါတယ္။
မိသားစုနဲ႔ ေဝးေနရတာေတြ၊ ခ်စ္သူနဲ႔ ေဝးေနရတာေတြ၊ အခ်စ္ေရး အဆင္မေျပတာေတြ၊ အသဲ ကြဲတာေတြ၊ ခ်စ္သူျခင္း ပဋိပကၡေတြ၊ နားလည္မႈ အလြဲေတြ အစရွိတဲ့ ႏွလံုးသားေရးရာ ကိစၥမ်ားကလည္း Stress ေတြ ရႏိုင္ပါတယ္။
Stress ေတြ ရွိတိုင္းလည္း မေကာင္းတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ တစ္ခါတစ္ခါမွာ အလုပ္လုပ္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္႐ံုေလာက္ Stress ေတြဆိုရင္ အလုပ္အတြက္ တြန္းအားျဖစ္ၿပီးေတာ့ အလုပ္ေတြ ပိုလုပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ လိုခ်င္တာေတြ ရတာေတြ၊ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္မႈ ေတြလည္း ရတတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အေပၚသက္ေရာက္တဲ့ Stress ရဲ႕ အတိုင္းအဆ အေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္က အေကာင္းနဲ႔ တုန္႔ျပန္မလား အဆိုးပံုစံ တုန္႔ျပန္မလား ဆုိတာ စိတ္ပိုင္းေရာ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာပါ သူ႔အလိုလို ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အေပၚသက္ေရာက္ ေနတဲ့ Stress က ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာထိ ရွိေနလဲ ဆိုတာ သိဖုိ႔လည္း လိုအပ္တယ္။ ဒါမွသာ လိုအပ္သလို စိတ္ေရာ ႐ုပ္ပါ ေျပာင္းလဲ က်င့္ႀကံၿပီး ေက်ာ္ျဖတ္ရမွာပါ။
Stress ေတြမ်ားလာရင္ ဘာေတြ ျဖတ္လာတတ္လဲ ? အျဖစ္အမ်ားဆံုးကေတာ့ ညည အိပ္မေပ်ာ္တတ္တာပါ၊ ၿပီးေတာ့ မစားခ်င္ မေသာက္ခ်င္ ျဖစ္တတ္တယ္၊ ၾကြက္သားေတြ တင္းတာ၊ ဇက္ေၾကာေတြ တအားတတ္တာ၊ ေခါင္းကိုက္တာ၊ ေက်ာေအာင့္တာ၊ အရမ္းပင္ပန္းလြယ္္တာ၊ စိုးရိမ္ေသာက မ်ားတာ အစရွိတာေတြလည္း ျဖစ္တတ္ပါ။ ဒါထက္ပိုၿပီး ေဒါသေတြ ခဏခဏ လြယ္လြယ္ကူကူထြက္တာ၊ ဂနာမၿငိမ္တာ၊ အစာအိမ္ေရာင္တာ၊ အစာအိမ္နာတာ၊ စိတ္ေနသေဘာထား/ စိတ္ေန စိတ္ထား ေျပာင္းလဲလာတာ၊ ေသြးေပါင္တက္တာ၊ ဆီးခဏခဏ သြားတာ ေတြျဖစ္လာရင္ေတာ့ Stress အတိုင္းအတာ ျမင့္ေနတယ္လို႔ သတ္မွတ္ရမွာပါ။
Stress ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈဟာ အေကာင္းဖက္ကို ဦးတည္တာ ျဖစ္ႏိုင္သလို၊ အဆိုးဖက္ကို ဦးတည္တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဆို Stress ေတြကို ဘယ္လိုနည္းေတြနဲ႔ ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းၾကမလဲ ? Stress ေတြကို ေျဖရွင္းတဲ့အခါ အလြန္အကၽြံ အရက္ေသာက္တာ၊ အစားအေသာက္ မ်ားတာ၊ ေဆးလိပ္ အလြန္ေသာက္တာ၊ ျပႆနာေတြကို ေရွာင္ေျပးတာ၊ တစ္ဖက္သားကို တိုက္ခိုက္္တာ၊ တဖက္သားနဲ႔ အျငင္းပြားတာ စတဲ့ ကိစၥေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ ေပးတတ္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက စိတ္ဓါတ္မတည္ၿငိမ္/ မၾကည္လင္တဲ့ အတြက္ ေျဖရွင္းရ ခက္တတ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ဘယ္လို အေျခအေန၊ ဘယ္လို အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ကိုယ္က Stress ရတတ္တယ္ဆိုတာ သိဖို႔ လိုပါတယ္။
Stress ေတြႀကံဳလာတဲ့အခါ အသက္ကို ဝဝ ႐ႈပါ၊ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ပါ၊ အနားယူပါ၊ ပန္းခ်ီဆြဲတာ၊ သီခ်င္းဆိုတာ၊ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တာ စတဲ့ ဝါသနာပါတဲ့ တစ္ခုခုကို လုပ္ပါ။ Stress ေတြ မႀကံဳရေအာင္ လုပ္ငန္းခြင္မွာ၊ ေန႔စဥ္လူမႈဘဝမွာ လုပ္ေဆာင္ရမဲ့ ကိစၥေတြကို တစ္ေန႔ျခင္းအတြက္ စာရင္းလုပ္ထားပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ တစ္ေနတာ အခ်ိန္စာရင္းကို သူ႔ေနရာနဲ႔သူ၊ ကိစၥအလိုက္၊ ေနရာအလိုက္ တိတိက်က် သတ္မွတ္ ထားပါ။ ကိုယ္သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္စာရင္းကို ကိုယ္တိုင္ ၿပီးေအာင္ လုပ္ပါ။ အခ်ိန္စာရင္း သတ္မွတ္တဲ့အခါ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိဖို႔၊ သဘာဝက်ဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕သေဘာထား ခံယူခ်က္ကို ေျပာင္းလဲဖို႔ႀကိဳးစားပါ - ဆိုလိုတာက ကိုယ္က Stress ေတြကို မခံႏိုင္ဘူးဆိုရင္ အဲဒီ Stress ေတြဟာ ဘဝ တိုးတက္ဖို႔အတြက္ စိန္ေခၚမႈေတြလို႔ သတ္မွတ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ မခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ခံစားခ်က္ေတြ မြန္းၾကပ္လာတဲ့အခါ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရတဲ့ အရင္းႏွီးဆံုးသူ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေျပာျပပါ။ လံုးဝ ေျပာစရာ လူမရွိတဲ့အခါ စာအုပ္ထဲမွာ ခ်ေရးလိုက္ပါ။
လုပ္ငန္း ကိစၥေတြ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့အခါ တစ္ခ်ိဳ႕ ကိစၥေတြကို အားမနာတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ပါ၊ တကယ္ကို အဆင္မေျပႏိုင္တဲ့ ကိစၥေတြအတြက္ အားမနာပါနဲ႔။ အားနာတတ္လို႔ မျဖစ္ႏို္င္တဲ့ကိစၥကို ကတိေပးလိုက္တဲ့အခါ ကိုယ့္စကားနဲ႔ကို ပိတ္မိၿပီး Stress ေတြရတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိစၥေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို လုပ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ၊ “ငါလုပ္ရင္ ျဖစ္တယ္” ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ကို ေမြးျမဴပါ။ ဒီေန႔လုပ္လို႔ ရတဲ့ကိစၥကို မနက္ျဖန္ကို မေရႊ႕ပါနဲ႔၊ ေရႊ႕လို႔ ရေသရြ႕ အလုပ္ကို ေရႊ႕ေနရင္ တကယ္ မျဖစ္မေနလုပ္ရတဲ့ အခါ မႏိုင္မနင္းနဲ႕ Stress ေတြ ရတတ္ ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ဒုကၡေတြဟာ အတြဲလိုက္ ဆက္တိုက္ ဆက္တိုက္ လာတတ္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဒုကၡေတြဟာ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းကို ေရြးၿပီးလာေပး တာမဟုတ္ဘဲ လူတိုင္းမွာ ေခါင္းစဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဒုကၡေတြရွိၾကတာကို နားလည္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ ဒါဆိုရင္ အဆိုးေတြ ႀကံဳတဲ့အခါ ရလာမဲ့ Stress ေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ဖို႔ အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္။
အခက္အခဲ ေတြကို တစ္ဆင့္ၿပီး တဆင့္ ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးတဲ့အခါ ပိုျမင့္တဲ့ တစ္ဆင့္ကို ေရာက္လာ ပါတယ္။ အခက္အခဲေတြဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ အေကာင္းဆံုးလုပ္ႏိုင္တာကို ျပတဲ့ သက္ေသေတြပါ။
ေအာင္ကိုဦး (UMK)
Be the Best !

Credit to Aung Ko U - UMK

Source => https://www.facebook.com/aungkouumk/posts/470487776411349:0
 
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
Be Positive! 
Share on Google Plus

About Myanmar Spirit

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment